Ετικέτες

, , ,

Πιάσαμε μια κουβέντα υψηλών φρονημάτων το πρωί με έναν συγκάτοικο μου καλό παιδί με καλή δουλειά στα χέρια του, πράγμα που σημαίνει ότι δεν βογκάει από την ελληνική (sic) κρίση.

O καλός συγκάτοικος – και δεν είμαι καθόλου ειρωνικός – μου είπε σε μια αποστροφή, ( καθώς προσπαθούσα να του πω ότι η ισχύς της εξουσίας δεν είναι αυτονόητη, αλλά τρέφεται από τη μη συμμετοχή του πολίτη στα κοινά) , «δεν έχουμε δημοκρατία έχουμε αναρχία».

Ο συγκάτοικος μου στο πλέγμα αυτής της δυσαρμονίας των γνωμών και της πολυεπίπεδης ημιμάθειας που μας μαστίζει από τον Πρώτο μέχρις το τελευταίο δίχως καμιάν εξαίρεση, εννοούσε πως η Εξουσία φέρεται όπως οι Αναρχικοί που καίνε αυτοκίνητα και περιουσίες. Εδώ έχουμε μια διττή κοινώς διαδεδομένη παρανόηση αλλά και μιαν αλήθεια.

Οι αναρχικοί που σπάνε αυτοκίνητα το κάνουν στα πλαίσια μιας ριζωμένης αντιεξουσιαστικής αντίληψης βίαιης πάλης ενάντια στην βία της εξουσίας, με την οποία παρεμπιπτόντως διαφωνώ ριζικά, αλλά αυτό δεν είναι η ταυτότητα της αναρχίας, είναι μια μέθοδος πάλης για την αναζήτηση του οράματος της αναρχίας. (Παρανόηση πρώτη.)

Η αυθαίρετη βία συνεπώς των εξουσιαστών δεν είναι αναρχία (παρανόηση δεύτερη), και άρα αυτό που έχουμε ή μάλλον οι ταγοί εξουσιαστές που σωστά επισήμανε ο συγκάτοικός μου αυθαιρετούν, όπως ο αναρχικός του Πεσόα – η αλήθεια που προανέφερα – δεν είναι αναρχία παρά μια αισχρή αυθαιρετούσα φασίζουσα ολιγαρχία.

Η βαθιά εσφαλμένη πεποίθηση η οποία προεικάζει όλη αυτή την συμπεριφορά είναι ότι η εξουσία όπως οι βδελυροί και άθλιοι ιεράρχες της κατεστημένης εκκλησίας είναι σε ένα απρόσιτο για τον κοινό άνθρωπο άβατο. Και ότι όλοι εμείς οι κοινοί άνθρωποι πρέπει να δεχτούμε τη μοίρα στον ανοίκειο ντετερμινισμό της ιστορίας. Γιατί όσο ο πολίτης εμπλέκεται στα κοινά τόσο γίνεται επαΐων βαθαίνοντας τη δημοκρατία με τη απλή ιδέα που ο Αριστοτέλης μας παραδίδει στα πολιτικά όπου η «πόλις φύσειν έστι » ο σχηματισμός της κοινωνίας δηλαδή είναι εκ φύσεως, και ο «πολίτης δ’ ἁπλῶς οὐδενὶ τῶν ἄλλων ὁρίζεται μᾶλλον ἢ τῷ μετέχειν κρίσεως καὶ ἀρχῆς.»
Η άμεση δημοκρατία είναι στην αρχαία Ελλάδα ο μόνος ορισμός της Δημοκρατίας.

http://www.greek-language.gr/…/corp…/anthology/content.html…

 

 

empirikos

Φωτογραφία : Ανδρέας Εμπειρίκος 1955 Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνα (Αρχείο Μουσείου Μπενάκη):

 

Advertisements